Meeste gestelde vragen en antwoorden

Vaak word je direct door een zorgprofessional (je fysiotherapeut, psycholoog, bedrijfsarts, ..) gewezen op de mogelijkheid van begeleiding middels ons 'Werkt Goed' begeleidingstraject. Door het invullen van de korte screening bekijken wij of we een begeleidingstraject (al dan niet aanvullend op je huidige behandeling) adviseren.

  1. Als je de screening invult ontvang je van ons altijd een telefonische terugkoppeling binnen 1 a 2 werkdagen.
  2. Wens je meer informatie over het begeleidingstraject? Neem dan contact met ons op of bekijk de video animatie.

Je wordt binnen 1 a 2 werkdagen gebeld om de resultaten van de korte screening te bespreken met onze Inzetbaarheid Expert. Wanneer we een 'Werkt Goed' begeleidingstraject adviseren, zullen we kort jouw huidige werksituatie bespreken en samen afspraken maken om contact op te nemen met je werkgever (zie ook 'Wie betaalt mijn Werkt Goed begeleidingstraject?')

Wij zijn er voor mensen die werken/ wonen in de regio-ruit : Arnhem - Tiel - Nijmegen - Boxmeer. (Zie kaart op onze website met al onze 14 locaties). Daarnaast zal het grootste gedeelte van een 'Werkt Goed' begeleidingstraject plaatsvinden bij jou op de werkvloer.

Als je in aanmerking komt voor een begeleidingstraject 'Werkt Goed', dan wordt dat betaald door je werkgever. Dit is heel gebruikelijk, aangezien er steeds meer hulp en begeleiding niet door de zorgverzekeraar vergoed wordt. Werkgevers zijn vaak zeer bereid om te investeren in jouw gezondheid, zeker als ze daarvoor gezonde en gelukkige medewerkers terug krijgen. Je hoeft dit natuurlijk niet allemaal zelf uit te leggen bij je werkgever, dat doen wij voor je. Wel snappen wij het heel goed als je voordat wij contact op gaan nemen, zelf even aankondigt bij je werkgever/ directe leidinggevende dat wij hen gaan bellen. Dit alles doen we natuurlijk in samenspraak met jou, en alleen als je zelf goed op hoogte bent wat wij voor je kunnen betekenen.

Niets! Je hebt natuurlijk recht op privacy. Medische en of gezondheidsgegevens zijn zogeheten bijzondere persoonsgegevens, daarom is het wettelijk niet toegestaan voor ons om je werkgever te informeren. Jij bent zelf degene die bepaalt wat je wilt vertellen aan je werkgever. Alleen de arbodienst of bedrijfsarts mag deze medische gegevens verwerken.

Nee. Een werkgever mag alleen vragen naar waar je tegenaan loopt in jouw werk. Bijvoorbeeld of je jouw werk wel zittend maar niet staand kunt doen. De werkgever mag je geen vragen stellen over de medische oorzaak of over jouw medisch dossier. Wanneer je duidelijk aangeeft wat je nodig hebt om je werkactiviteiten zo goed mogelijk uit te voeren, kan jouw werkgever hier rekening mee houden en je optimaal ondersteunen.

Vragen die de werkgever wel mag stellen zijn bijvoorbeeld:

  1. Vragen of je de aandoening door werkactiviteiten hebt gekregen.
  2. Vragen over revalidatie en herstel. Deze informatie is namelijk belangrijk voor het uitvoeren van jouw werkactiviteiten.

Het 'Werkt Goed' begeleidingstraject wordt altijd opgestart op 1 van onze locaties. Vaak is dat de praktijk op het gezondheidscentrum waar je behandeld en verwezen bent! Na een uitgebreide analyse trainen wij, samen met jou, doelgericht en functioneel in jouw thuis- en werksituatie. We willen daar coachen waar we nodig zijn, dit zal dus meestal op jouw werkvloer zijn. "De juiste begeleiding op de juiste plek en het juiste moment".

Natuurlijk krijg je na het invullen van de screening een persoonlijke toelichting over de aanpak en werkwijze, maar om een goed beeld te krijgen is het ook leuk en zinvol om onze animatie 'Werkt Goed' te bekijken!

Je kunt voor direct persoonlijke vragen of om een afspraak te maken met ons, telefonisch contact opnemen via 024-2027919, of mail ons op info@werktgoed.nl. Het is ook mogelijk om direct op deze website het contactformulier in te vullen.